Siapa nak follow saya ? angkat kening. hehe. follow jee lahh.

Annyeong Chinggu ? Terima kasih kerana membaca blog pink saya ni :)

Saturday, May 14, 2011

"Kan Bagus Kalau Emma Takde"

PIPO ! PIPO ! PIPO ! PIPO !
'Semasa kami sedang seronok memandu. Yang berada di dalam kereta adalah aku , Yusri , Taufik serta Rahimah . Empat orang kesemuanya'. Bisik hati Kafiya .
Di sudut hatinya , dia berbisik lagi 'Ini semua salah aku .. aku terfikir .. KAN BAGUS KALAU EMMA TAKDE' .
Dalam masa yang sama , dia teringat peristiwa yang dulu berlaku pada dirinya . 'Aku perasan tentang kuasa misteri ni sejak aku sekolah rendah lagi . Aku kena kacau oleh budak-budak lelaki lalu aku menjerit kerana takut . Aku tak sangka semua tingkap sekolah pecah gara-gara aku menjerit tadi . Aku pelik . Lepas naik sekolah menengah pun perkara pelik tetap berlaku di sekeliling aku . Mama dan Papa pun buat tak peduli . Cuma seorang je yang baik dengan aku . Dia adalah ..'
Tiba-tiba , "Graaa !" kedengaran Yusri menyergah Kafiya di pintu biliknya . Kafiya terkejut dan Yusri pun bersuara ..
Kafiya pun bersiap-siap dan turun menuju ke arah kereta Yusri . Yusri dan Taufik melambai-lambai tangan masing-masing pada Kafiya . Kafiya dengan gembiranya menyapa si Taufik dan berkata ..
Selepas itu . Yusri membawa 'orang' tersebut untuk memperkenalkan pada Kafiya dan 'orang' itu mula bersuara ..

DI DALAM KERETA
'Tempat duduk sebelah Yusri tu sepatutnya tempat khas aku' bisik hati Kafiya yang sedih . Dalam masa yang sama , Rahimah senyum memandang ke arah Kafiya sambil berkata ..
Kafiya tidak dapat tahan rasa sedihnya itu . Hatinya mula tersentap dan berkata dalam hati dengan sekuat hati 'Kan bagus kalau orang ni takde' .
Dengan sekelip mata . Tiba-tiba , Yusri menjerit "Uuu .. Uwaaa .. !" kerana tidak dapat mengelak kereta yang berada di depannya . Akhirnya ...

"DOMMMM !"
"Pipo ! Pipo ! Pipo ! Pipo !" bunyi ambulan .
Salah seorang penumpang kereta itu terlantar di hospital iaitu Rahimah . Yusri setia di samping Rahimah . Taufik dan Kafiya keluar dari bilik itu dan terdengar perbualan antara dua jururawat tersebut .
Sambil Jururawat-jururawat itu berlalu pergi , Kafiya berkata pada Taufik .
Sambil berlalu keluar dari hospital . Taufik membawa Kafiya bersiar-siar di taman bunga yang sungguh cantik . Tiba di situ , Taufik bercerita dan meluahkan segala ceritanya pada Kafiya . 'Bla bla bla' . Taufik mencuba untuk memujuk Kafiya dan berkata ..

Bunga Kosmos ;)

Kafiya meletakkan kedua tapak tangannya di tepi bunga itu . Keadaan bunga itu berada di tengah-tengah . Kafiya pun mula mengembangkan bunga yang mengucup itu tadi tanpa menyentuhnya . Taufik terkejut melihat perbuatan Kafiya dan tumpang bangga sambil berkata ...
Selepas itu , Taufik pun cuba membuat apa yang Kafiya buat dengan bunga tu tadi . Jadi , bunga itu pun berkembang . Taufik terkejut melihat hasilnya dan tak sangka yang dia telah berjaya mengembangkan bunga tersebut . Kafiya ketawa kecil da berkata pada Taufik ..
BERSAMBUNGG ...

POGOSHIPAMYBUDAKOREA !

No comments:

Post a Comment