Siapa nak follow saya ? angkat kening. hehe. follow jee lahh.

Annyeong Chinggu ? Terima kasih kerana membaca blog pink saya ni :)

Saturday, May 21, 2011

"Tapi .. bila Emma sedar nanti Yusri akan .."

Hari keesokannya , Taufik , Yusri serta Kafiya sedang melawat Rahimah di hospital . Di situ , Taufik sedang memegang sejambak bunga untuk Rahimah sambil berkata pada Yusri dan Kafiya hanya mendengar saje perbualan mereka berdua ..
Yusri hanya mendiamkan diri dan termenung kerana risau dengan keadaan Rahimah .
Kafiya berada di sebelah Yusri dan hatinya berbisik 'Yusri dah macam orang lain' . Taufik sedang menyusun bunga-bunga tadi itu di dalam pasu bunga sambil bertanya pada Yusri ..
'Sampai begitu ... dia sayangkan Emma' hatinya berbisik lagi . Tiba-tiba , Yusri mengeluarkan soalan itu pada Kafiya .
Yusri memaksa Kafiya dengan memegang lengan Kafiya dengan kuat sambil menolaknya ke dinding . Kafiya hanya menahan kesakitan . Yusri berkata lagi ..
Taufik menghalang Yusri kerana berkasar pada Kafiya dan memaksanya . Akhirnya , Kafiya membuat keputusan dan berkata ..
Taufik tidak dapat menghalang Kafiya . Kafiya pun buat apa yang Yusri nak . Sedang Kafiya megenggam tangan Rahimah , Kafiya berbisik lagi 'Tapi .. bila Emma sedar nanti Yusri akan ... '
Yusri with Rahimah(Emma)
 Taufik mula perasan yang bunga baru dia bawa tadi tiba-tiba layu dan muka Rahimah mula pucat lesi . Dalam masa yang sama , Yusri merentap tangan Kafiya dengan kasar daripada megenggam tangan Rahimah sambil berkata ..
Tiba-tiba Taufik megenggam dan menarik tangan Kafiya untuk membawanya keluar dari hospital . Taufik berkata pada Kafiya ..

Di Taman Bunga
Sambil berjalan di situ , Taufik megenggam tangan Kafiya dengan kuat . Kafiya mula berkata ..
Taufik melepaskan genggaman itu . Kafiya tidak tahan rasa sebaknya itu , tiba-tiba dia mengeluarkan air mata sambil berkata ..
Setelah itu , Taufik memeluk dan mengusap-usap kepala Kafiya sambil berkata padanya ..
"Jadilah diri sendiri ... itu dah cukup" . Aku dah lama nantikan seseorang untuk ucapkan ayat begitu' bisik Kafiya dengan terharu .
Esok paginya , sedang Kafiya bangun dari tidur dia melihat jam digitalnya dia atas meja . Selepas dia melihat jam itu , matanya terpandang ke arah bingkai gambar di sebelah jamnya . Dia melihat gambarnya yang bersama Yusri amat mesra ketika itu .

Yusri with Kafiya(Fiya)
Di Hospital
Kafiya melawat Rahimah seorang diri dan membawa sejambak bunga yang hidup untuk Rahimah . Semasa berada disitu , Kafiya termenung dan melihat muka Rahimah sambil hatinya berkata 'kalaulah orang yang aku sayang jadi macam Emma' . Tiba-tiba muka Rahimah bertukar menjadi Taufik . Kafiya terkejut apabila melihat muka Rahimah terbayangkan Taufik . 'Ehh .. nape Taufik pulak yang aku bayangkan' bisik hatinya .
 
Kafiya tidak sedar kehadiran Yusri di belakangnya dan dengan perlahan Yusri memanggil Kafiya dari belakang .
'Kalau camni , Yusri pun akan terseksa . Yusri perlukan Emma . Bangunlah !' bisik hati Kafiya .
'Hoh ? nape takde tinda balas ?' bisik hati Kafiya lagi . Kafiya berasa hairan dan cuba meletakkan tangannya pada bunga yang dibawanya tadi . 'Bunga semua berkembang mekar tapi kuasa aku makin lemah ke ? kenapa ? bisik hatinya yang tertanya-tanya .
Setelah itu , tiba-tiba Yusri rebah dan tertiarap di lantai . Kafiya terkejut kerana melihat Yusri yang secara tiba-tiba rebah setelah menyentuh bahunya .
Kafiya binggung dan tidak tahu buat apa-apa . Dalam masa yang sama , jururawat-jururawat tiba di situ . Kafiya buat tak endah saje pertanyaan jururawat itu . Kafiya tak mampu membuat apa-apa , dia hanya termenung dan tersandar di dinding melihat jururawat-jururawat kelam kabut membangunkan Yusri .
 
Bersambung ...
 
'Jika kehadiranku hanya melukakan dirimu , aku lebih rela menghilangkan diri . Alangkah baiknya jika kuasa ini hilang buat selamanya.'-Kafiya .
 
POGOSHIPAMYBUDAKOREA !

No comments:

Post a Comment